איך שומרים על רהיטים בחורף?

רבים מאתנו מחכים מדי שנה לקראת בואו של החורף. אומנם זו העונה הקרירה, אך היא מזכירה לנו לא מעט רגעים חמימים ונעימים; בילוי זוגי משותף עם משקה חם מול הטלוויזיה, קריאת ספר מותח כשברקע נשמע הטפטוף הרך של הגשם או אפילו מרתון משחקי קופסה בזמן שמחכים שהפסקת החשמל תסתיים. אך החורף אינו בהכרח מטיב עם הריהוט שלנו. הגשם והבוץ עלולים לפגוע ברהיטים וללכלך אותם, וכדי לשמור עליהם עלינו לשים לב לכמה דברים חשובים.

רגע לפני שנכנסים הביתה

לצד בילוי נעים מתחת לשמיכה החמימה, החורף מזמן לנו גם הפתעות פחות משמחות. מספיק כמה טיפול של גשם, קצת חול, והנה אנחנו חוזרים הביתה עם נעליים מלאות בבוץ. כדי שלא נכניס את כל הטוב הזה הביתה, מומלץ לחלוץ את הנעליים בכניסה לבית. לשם כך, ניתן להציב בכניסה לבית שידה מתאימה לאחסון הנעליים, ורצוי גם לשמור באחת המגירות כלים לניקוי ראשוני של הסוליות. תוכלו לדוגמה לשמור מגבונים או מטלית לניקוי ולייבוש, וכך, אחרי שהנעליים נקיות ויבשות יהיה אפשר להכניס אותן בבטחה למגירה ולמנוע לכלוך של הרצפה ושל הרהיטים האחרים בבית.

ניקוי עדין וטיפוח תקופתי

גם אם מאוד התאמצנו לשמור על ניקיון הרהיט, עדיין לא ניתן למנוע לחלוטין מקרים של לכלוך הרהיט. מספיק שהילדים הקטנים קפצו על הספה עם נעליים או שהכלב האהוב ניער עליה את המים אחרי הטיול בחוץ. לכן, מעת לעת מומלץ לנקות את הרהיטים, ובמידת האפשר יש להקפיד לנקות את הכתם סמוך למועד שבו נוצר.

את הניקוי יש להתאים כמובן לסוג הבד שממנו עשוי הרהיט. ספות עור למשל יהיה ניתן לנקות בקלות יחסית, לעיתים אפילו עם מגבונים, אבל כורסאות בד מחייבות לפעמים תשומת לב מיוחדת. לכן, לפני שאתם מנקים רהיטי בד שימו לב לנקודות הבאות:

  • חומר ניקוי מומלץ: כל פריט ריהוט עשוי מחומרי גלם אחרים, וכדי שהניקוי יהיה אפקטיבי, מומלץ לבחור בחומר ניקוי המתאים לו. אם אינכם בטוחים מהו חומר הניקוי המתאים, מומלץ  להתייעץ עם החנות שבה רכשתם את הרהיט או עם המומחים בתחום.
  • אופן הניקוי: גם אם אתם יודעים בדיוק איזה חומר ניקוי מתאים לכורסה או לספה, כדאי לבדוק אותו על אזור נסתר יחסית לפני השימוש. מפעם לפעם הרכיבים שבחומר הניקוי עשויים להשתנות, וכדאי לוודא שאין לכך השפעה שלילית על כורסאות בד או רהיטים אחרים. אחרי שבדקתם את החומר על אזור מצומצם של הרהיט, תוכלו להשתמש בו בבטחה.
  • טיפוח: חומרי גלם מסוימים, כגון עור, דורשים לעיתים פעולות טיפוח מתקדמות יותר. שימון תקופתי של עור הספה למשל, יכול לסייע לשמר את היופי הטבעי שלה, ולהבטיח את איכות העור לטווח הרחוק. לכן, בעת הרכישה, התייעצו עם המומחים ובקשו המלצות לחומרי טיפוח מתאימים.